Bladbijters en het schoolteam (Jo - Nico - Directie - Liselotte - Veerle)
- Regelmatig overleg
- Structureel overleg bladbijters/klaswerking
- Signaalfunctie
Bladbijters en de kinderen (Jo en Veerle)
- Wekelijks samenkomen en terugkoppelen naar welbevinden
- Projectwerking als instrument om cognitieve uitdagingen aan te gaan
- Trainen executieve functies specifiek voor bladbijters
- Psycho-educatie: leerkuil, vernieuwde taxonomie van Bloom, gereedschapsmuur.
Met ouders: (Jo)
- maandelijks overleg na school. Dit gebeurt online en wordt gebriefd naar de ouders.
- Informatie verstrekken over werking school en bladbijters
- Betrokkenheid tussen ouder/school/kinderen
Brede basiszorg als klasondersteuning (Nico - Directie - soms Jo)
- individueel huiswerk mee helpen verdiepen. (pedagogische studiedag)
- kaderen van het ‘te snel klaar zijn’ of ‘onderpresteren’ aanpakken (inzicht in kind vergroten).
- feedback geven over waargenomen groeikansen bij de bladbijters
- krakboekjes en ander verrijkend materiaal (steeds in combinatie met compacten)
Maak jouw eigen website met JouwWeb