Bladbijters communicatie en organisatie

Gepubliceerd op 29 september 2022 om 16:21

 

Bladbijters en het schoolteam (Jo - Nico - Directie - Liselotte - Veerle) 

  • Regelmatig overleg
  • Structureel overleg bladbijters/klaswerking
  • Signaalfunctie

 

Bladbijters en de kinderen (Jo en Veerle)

  • Wekelijks samenkomen en terugkoppelen naar welbevinden
  • Projectwerking als instrument om cognitieve uitdagingen aan te gaan
  • Trainen executieve functies specifiek voor bladbijters
  • Psycho-educatie: leerkuil, vernieuwde taxonomie van Bloom, gereedschapsmuur.

 

Met ouders: (Jo)

  • maandelijks overleg na school. Dit gebeurt online en wordt gebriefd naar de ouders. 
  • Informatie verstrekken over werking school en bladbijters
  • Betrokkenheid tussen ouder/school/kinderen

 

Brede basiszorg als klasondersteuning (Nico - Directie - soms Jo)

  • individueel huiswerk mee helpen verdiepen. (pedagogische studiedag)
  • kaderen van het ‘te snel klaar zijn’ of ‘onderpresteren’ aanpakken (inzicht in kind vergroten).
  • feedback geven over waargenomen groeikansen bij de bladbijters 
  • krakboekjes en ander verrijkend materiaal (steeds in combinatie met compacten)

Maak jouw eigen website met JouwWeb